U Sjedinjenim Američkim Državama reklamiranje različitih proizvoda koji navodno pospešuju mršavljenje, a nisu provereni sa lekarima, uzelo je maha, zbog čega je ova društvena mreža morala da preuzme drastine mere kako bi zaštitila korisnike, a pre svega tinejdžere od negativnog uticaja koje na njih mogu da imaju ove reklame.
Proizvodi poput „detoks čajeva“ za čišćenje tela i prahova za mršavljenje, koje je u više navrata reklamirala Kim Kardashian, ali i njene sestre, više neće moći da se reklamiraju tako lako.
Jameela JamilInstagram sprovodi ovu kampanju u saradnji sa glumicom Jameelom Jamil iz serije The Good Place, koja je prošle godine pokrenula kampanju o pozitivnom odnosu prema telu pod nazivom Težim.
Prema novim pravilim, pomenuta društvena mreža će ograničiti objave koje promovišu i podstiču na kupovinu proizvoda za mršavljenje ili kozmetičkih procedura, tako da ih mlađi od 18 godina ne mogu videti. Takođe, biće uklonjen svaki sadržaj u kojem se navode dijete „sa čudesnim rezultatima“, uz promociju proizvoda za mršavljenje i uz kodove za popust.
„Ovo je ogroman uspeh u našoj konstantoj borbi protiv takozvane industrije dijeta,“ rekla je glumica.
Proizvodi za mršavljenje neretko su u centru pažnje poznatih i uticajnih ličnosti koje ih promovišu, pa se tako Kim prošlog maja našla na udaru javnosti, nakon što je reklamirala lizalice za suzbijanje apetita.
Nju je tada osudila Jameela, nazivajući Kim „strašnom i toksičnom za devojke“, jer svoju platformu koristi za nešto ovako negativno. Instagram je izbrisao sve tri objave o lizalicama kao odgovor na prigovore javnosti, ali se nakon toga izvinio Kardashian.
„Želimo da Instagram bude pozitivno mesto za sve koji ga koriste i ova nova pravila su deo našeg kontinuiranog rada na smanjenju pritiska koji ljudi ponekad mogu da osete kao rezultat uticaja društvenih mreža“, kažu iz Instagrama.