Dve mini video igre inspirisane Nikolom Teslom i Mihajlom Pupinom deo su izložbe “Razvoj i primena rendgenske tehnologije kod kod Srba – od Tesle i Pupina do danas” koja će od 27. oktobra biti otvorena u Muzeju nauke i tehnike, a svi posetioci moći će da ih odigraju i na zabavan i edukativan način saznaju detalje o radu srpskih naučnika u oblasti X-zraka.
Ako odete do muzeja koliko već danas, moći ćete da odigrate igru Misterije X zraka, koja je inspirisana istinitim istorijskim događajima i ima 2 nivoa, po uzoru na naše cenjene naučnike, Nikolu Teslu i Mihajla Pupina, koji se bave istraživanjem rendgenskih zraka. Velika otkrića rezultat su udruženog rada više naučnika i kroz priču igre vidimo kako naši naučnici dele svoja istraživanja na polju radiologije sa Vilhelmom Konradom Rendgenom.
Posetilac izložbe kroz ovu video igru preuzima ulogu Teslinog i Pupinovog asistenta i pomaže naučnicima u njihovim istraživanjima. Igrač dobija zadatak da sakupi četiri elementa potrebna da se napravi uređaj za X-zrake. Igra kroz vizuelno bogat i interaktivan sadržaj na zabavan način približava doba i atmosferu u kojoj su naučnici živeli.
Ova igrica ima i edukativan karakter: Mlađi igrači naučiće šta je potrebno da se napravi rendgenski snimak, a stariji ljubitelji igara saznaće nešto novo o počecima radiologije i upoznaće se sa ulogom naših naučnika u usavršavanju tehnologije rendgenskih zraka.
Za mesec dana stiže nam i druga igra: Naučnikove odaje: put otkrića, za sve one koji žele dublje da razumeju izume, njihove delove i način na koji funkcionišu. Uživaće i svi oni koji vole nauku, praktične eksperimente i planiraju da se usmere ka tehničkim naukama, matematici, mehanici ili programiranju.
Prvu igru, Misterije X zraka, radila je Tatjana Gadža i njen Omaya tim. Ona je uz pomoć Alekse Petrovića gejm developera, Andrije Vasiljevića artiste, Marine Perović animatorke, Teodore Zanoškar 2D artistkinja razvila ovu igru.
Idejni tvorac i gejm dizajner Ivan Ljujić je sa timom 4Gear Studio koji čine Ljubica Marinković takođe gejm dizanerka, Dragan Kuburović gejm developer i Marija Bogdanović 2D artistkinja, napravio drugu igricu.
Obe igre nastale su zahvaljujući Nordeus fondaciji i letnjoj praksi Crater Training centra. “Nordeus fondacija ima za cilj da pomogne mladima u Srbiji da uspeju u digitalnoj ekonomiji. Igre su spoj nauke i umetnosti, a njihov razvoj spada među najperspektivnija zanimanja 21. veka,“ navodeo ni.