Sedmogodišnji dečak Ryan, koji je vlasnik YouTube kanala Ryan Toys Review, gde ocenjuje dečije igračke je po Forbsovoj listi je najplaćeniji jutuber na svetu za 2018. godinu! Maleni Ryan je prošle godine samo od YouTuba zaradio 22 miliona dolara, što je najviše od svih svetskih jutjubera. Međutim, inspektori smatraju da novac zaradio obmanjujući predškolsku decu u uzrastu do 5 godina.
Naime, federalna agencija koja se bavi zaštitom potrošača u Sjedinjenim Američkim Državama pokrenulo je istragu protiv malenog Ryana i njegovih roditelja, jer smatraju da svakodnevno obmanjuju milione male dece, reklamirajući proizvode i usluge svojih sponzora, ne naglašavajući da je video sponzorisan.
Problem nije samo njegov YouTube kanal, već i Instagram profil, koji je pun skrivenih reklama velikih kompanija kao što je Colgate. A za razliku od drugih influencera, on nije forsiran da naglasi da je u pitanju reklama, čak ni kroz hašteg.
Oni tvrde da se reklame za decu na televiziji lakše razlikuju zbog vrlo očiglednog prekida televizijskog programa. Na YouTubu, reklame se mudro stapaju sa videom, zbog čega je nekada teško reći kada gledate sponzorisani sadržaj. Istraživanja su pokazala da deca tek od 8. ili 9. godine počinju da pravi razliku između objektivnog i sponzorisanog videa. U zvaničnom saopštenju piše:
Direktni znakovi koji postoje na televiziji i koji omogućuju petogodišnjacima da razlikuju oglase od zabavnog programa u potpunosti nedostaju na YouTubu. Nije iznenađenje da predškolci često ne znaju da video koji gledaju nije jutjuberovo iskreno mišljenje, već samo reklama. 5-godišnje dete neće razumeti da Ryan priča o igrački jer mu je Target platio da priča o igrački, a ne zato što uz nju zaista uživa.
Naravno, porodica malenog Ryana se ne slaže sa ovim navodima, smatrajući da ne rade ništa pogrešno. Oni su ovim povodom izjavili:
Dobrobit naših fanova nam je uvek preoritet. Strogo pratimo sva pravila platforma na kojima objavljujemo sadržaj.
Ova istraga indirektno najavljuje velike reforme na YouTubu. Očekuje se da će svim jutjuberima čija su publika mala deca, uključujući i popularnog Jaka Paula, uskoro biti mnogo teže da zarađuju na ovoj platformi, jer će sponzorisane vesti biti ograničene.