Veliki broj ljudi danas jednostavno ne može bez svog telefona – svakih nekoliko minuta proveravaju svoje mobilne uređaje te uz konstantno surfovanje internetom, slušanje muzike, igranje videoigara, gledanje YouTuba i slično, baterija na telefonima ne može dugo trajati. Ipak, mnogi su nedavno počeli da se žale da im baterija traje mnogo kraće nego inače.
Ove sedmice otkrivena je prevara s videooglasima koja je bila jedan od razloga zbog kojih je nekim korisnicima vreme autonomije baterije naglo smanjeno – problem se nalazi u skrivenim video oglasima koji se konstantno reprodukuju na telefonima bez znanja korisnika, javlja Zimo.co.
Takvi su oglasi distribuirani putem Twitterove platforme za oglašavanje MoPub u određenim aplikacijama za Androide, a kako je pokazala istraga, za njih osim korisnika nisu znali ni developeri tih aplikacija, niti zaposleni u Twitteru.
Video oglasi prikazivali su se u pozadini klasičnih bannera – takve oglase korisnici nisu videli (zato ih nisu niti mogli zaustaviti), a osim što su uticali na bateriju i internet promet, izvlačili su novac i od oglašivača jer je oglašivačka mreža te oglase registrovala kao pregledane. Broj aplikacija u kojima su se prikazivali takvi oglasi, kao i broj korisnika koji je imao i još ima problema s takvim oglasima, trenutno nije poznat.
Sprovedena istraga pokazala je i glavnog krivca za prevaru – izraelsku oglašivačku kompaniju Aniview koja je postavila lažne bannere u kojima su skriveni pozadinski video oglasi (iako se istom praksom navodno služe i neke druge oglašivačke kompanije). Ali, zanimljivo, i Izraelci tvrde da su žrtve istih prevaranata te su, kako je u razgovoru za medije rekao izvršni direktor kompanije Alon Carmal, prevaranti uspeli ubaciti video zapise u njihov kod. O ovom problemu obavešteni su još u februaru te od tada pokušavaju rešiti stvar i ukloniti sporne video zapise sa svoje mreže.