Nedavno se društvenim mrežama proširila vest da je indijski reper Badshah, iako još uvek nepoznat na svetskoj muzičkoj sceni, uspeo da sruši rekord koji je BTS ranije ove godine postavio na YouTubu, sakupivši čak 74,6 miliona pregleda za spot Boy With Luv u prvih 24 sata od objavljivanja (više o tome čitajte OVDE). A dva meseca kasnije YouTube je odlučio da mu oduzme ovaj rekord i ponovo kruniše k-pop grupu.
Naime, iako je Badshah postavio rekord 11. jula, kada je sakupio 75 miliona pregleda u prvom danu, prašina oko njegovog spota se digla tek nakon mesec dana. Reper je besno odreagovao jer nije dobio priznanje od svetskih medija, ali ni od YouTuba za ovaj neverovatan podvig. Sve one koji su osporavali njegov rekord nazivao je ksenofobima i rasistima, a tada je između ostalog izjavio i:
Vredno smo radili na ovome. Promovisali smo spot širom sveta. Ne želim da ljudi u inostranstvu čuju za Indiju i zamišljaju scene kao iz fima Milioner iz blata. Mi smo u rangu sa ostatkom sveta. Naše je vreme da zablistamo.
Mnogima i dalje nije jasno kako je nepoznati reper, bez jake fan baze, uspeo da postavi ovako zavidan rekord. Prema tadašnjim podacima, koji su sada potvrđeni, Badshah ovaj rekord postavio jer je zajedno sa svojom izdavačkom kućom Sony Music, platio YouTube reklamu. To je potom izazvalo polemiku da li bi njegovi rezultati trebalo da budu validni.
Iako Badshah nije prvi izvođač koji se služi ovim trikovima i iako to rade i sve druge veće zvezde, reper je ovog puta toliko preterao da je YouTube odlučio da reaguje i promeni pravila.
Pre svega, YouTube je zvanično osporio Badshahove brojke, što znači da BTS ponovo drži rekord za najveći video debit na ovoj platformi. Iako lista najgledanijih spotova u prvih 24 sata za sada ostaje ista, iz YouTuba napominju da se od sada pa nadalje, prilikom računanja pregleda za ovaj rekord, neće računati pregledi koji su dobijeni zahvaljujući reklamama.
A kako će ovo novo pravilo uticati na brojke u budućnosti, ostaje nam da vidimo.